Evotuning

EGR / Teply štart / DTC

Deaktivacia EGR ventilu

elektronické vypnutie (systém recirkulácie výfukových plynov)

Výhody deaktivácie EGR:

  • sanie sa nezanáša karbónom
  • ušetrené finančné prostriedky na výmenu EGR

 

EGR ventil je kľúčovou súčasťou automobilu, ktorú by sme nemali ignorovať. Znalci v oblasti automobilu ho poznajú pod názvom EGR ventil, ktorý je skratkou anglického výrazu Exhaust Gas Recirculation. Ako už názov napovedá, ide o systém recirkulácie výfukových plynov.

Deaktivácia, alebo inak povedané elektronické vypnutie EGR ventilu, je proces, ktorý si vyžaduje zručnosť a odborné znalosti. V praxi to znamená, že sa výfukové plyny nevracajú späť do spaľovacej komory, ale sú vypustené priamo von.  

Hlavnou výhodou deaktivácie EGR ventilu je, že sanie sa nezanáša karbónom. Karbón, teda uhlíková usadzina, je vedľajším produktom spaľovania paliva v motore. Ak sa tieto usadziny hromadia v saní, môže to spôsobiť rôzne problémy, ako je napríklad zhoršený výkon motora, zvýšená spotreba paliva, alebo dokonca porucha motora. Deaktiváciou EGR ventilu teda predchádzame týmto potenciálnym problémom.

Ďalšou nemenej dôležitou výhodou je finančná stránka. EGR ventil je súčasť, ktorá sa po čase opotrebováva a je potrebné ju vymeniť. Tým, že ju deaktivujeme, ušetríme finančné prostriedky, ktoré by sme inak museli investovať do jej výmeny. Samozrejme, je dôležité si uvedomiť, že táto úspora je spojená s rizikom. Ak proces deaktivácie nie je správne vykonaný, môže to viesť k vážnym poškodeniam motora.

Vždy je však dobré si uvedomiť, že každá medaila má dve strany. Aj napriek výhodám, ktoré deaktivácia EGR ventilu prináša, existujú aj určité nevýhody a riziká. Preto je dobré hlbšie sa zaoberať témou a poradiť sa s odborníkmi predtým, ako sa pre takýto krok rozhodneme.

Ostatné modely / Deaktivacia EGR

  • Peugeot, Citroen 1.6HDI, 2.0HDI, 2,2HDI
  • Fiat, Alfa, Lancia 1.3JTD, 1.9JTD 2.4JTD
  • Ford, Mazda 1.4D, 1.6D, 2.0D
  • BMW, Mini 118D, 120D, 318D, 320D, 325D, 330D, 520D, 525D, 530D, 535D, 540D
  • VW, Audi, Seat, Skoda 1.6TDI, 1.9TDI, 2.0TDI, 2,7TDI, 3.0TDI, 4,2TDI
  • Opel 1.3CDTI, 1.7CDTI 1.9CDTI
  • Toyota 1.6, 2.2, 2.4 D-CAT
  • Honda 1.6 i-DEC, 2.2 i-DEC

ECU: Cummins, CAT ADEM4, Marelli MJD6, Marelli MJ8D, Bosch EDC15, EDC16, EDC17, Siemens SID, Siemens PPD, Denso, Delco, Delphi DCM3.4, Delphi DCM3.7, Delphi DCM6.2, Transton, Motorola EMS S8, Visteon. Kontaktujte nás aky tip ECU/vozidla mate.

Deaktivacia EGR 1.6TDI Siemens / Continental PCR 2.1

VW, Skoda, Seat, Audi 1.6TDI

55kW, 75kW, 66kW, 77kW, 88kw,

Kódy motora: CAYA, CAYB, CAYC, CAYE, CAYD

Odstranený EGR ventil nieje možne detekovať na emisnej kontrole (EK), výsledok merania vykazuje lepšie emisné hodnoty.

Deaktivácia vírivých klapiek v saní. AUDI / VW / Škoda / Seat 2.7TDI, 3.0TDI, Mercedes CDI,  JEEP 3.0CRD, Opel.

Chybové kódy: 004120, P1018, P2015, P2020, 012597, P3135, P2008, P2011, P1270 – Jeep, P2004, P2006, P2008, P2009, P200A, P2010, P2016, P2017

Readiness kód – kontrola – oprava – podporované vozidlá

/kód pripravenosti emisného systému/

  • Iveco – naftové motory
  • Mercedes – benzínové aj naftové motory
  • Peugeot – benzínové motory
  • Porsche – naftové motory
  • Seat – benzínové aj naftové motory
  • Škoda – benzínové aj naftové motory
  • Volkswagen – benzínové aj naftové motory
  • Audi – benzínové aj naftové motory
  • BMW – naftové motory
  • Citroen – benzínové motory
  • Ford – benzínové motory

Teplý štart (horúci štart)

Máte problém so štartovaním na teplom motore? Máme na to riešenie!

Rozumiete tomuto problému? Predstavte si túto situáciu. Jazdíte svojou obľúbenou cestou, keď si všimnete nečakanú premenu. Motor vašeho vozidla je teplý, ale keď ho pokúsite naštartovať, všetko čo dostanete, je tichosť. Môže to byť veľmi frustrujúce, nemám pravdu? Tento problém je často označovaný ako problém s teplým štartom.

Ale nemajte strach, nie ste v tomto sám. Mnoho ľudí sa stretáva s rovnakými ťažkosťami. Je to pomerne bežný problém, a ak ho máte, nie je dôvod na paniku. Namiesto toho vám chceme ponúknuť riešenie.

To, čo označujeme ako „teplý štart“ alebo v niektorých prípadoch „horúci štart“, je situácia, kedy motor vášho vozidla, aj napriek tomu, že je teplý, odmieta štartovať. Je to paradox, ktorý môže byť často záhadný, ale je tu vysvetlenie. 

Tento problém môže byť spôsobený rôznymi faktormi. Niektoré z nich zahŕňajú problémy so zapalovacími sviečkami, štartérom alebo dokonca s palivovým systémom. Ale bez ohľadu na konkrétnu príčinu, vždy existuje riešenie.

Ak sa teda stretávate s týmto problémom, nezúfajte. Namiesto toho sa obráťte na nás. Sme tu, aby sme vám pomohli. Budeme radi, ak vám budeme môcť ponúknuť riešenia, ktoré vám pomôžu prekonať tento problém. Sme tu pre vás, aby sme vám umožnili užívať si jazdu vo vašom obľúbenom vozidle bez akýchkoľvek obáv. 

Na záver teda chceme povedať, že aj keď môže byť problém s teplým štartom frustrujúci, je to niečo, čo sa dá riešiť. Takže neváhajte a kontaktujte nás. Sme tu, aby sme vám pomohli vrátiť vaše vozidlo späť na cestu. Tešíme sa na spoluprácu s vami!

Podporovane vozidlá:

TDI, DCI, CDI, CDTI, TDCI, DTL, DTH, HDI, JTD, CRDI, d4d

…a máte problém so štartovaním na teplom motore , potom je táto služba určená práve vám!

Ďalšou zo služieb, ktoré poskytujeme je Odstránenie jednotlivých chýb DTC.

Odstránenie mäkkého obmedzovača otáčok

Moderné auto štandardne obmedzuje maximálne otáčky za minútu /RPM/ motora,

keď je v režime Neutral/Park. Odstránenie tohto obmedzovača však môže mať pre

určitých nadšencov tuningu určité výhody ako napriklad vylepšený zvuk motora.

Odstránenie AGS

Aktívna mriežka uzávierky je mechatronický systém, ktorý vykonáva funkciu prúdenia vzduchu s automatickým otváraním a zatváraním žalúzií na základe potrieb v reálnom čase.

Odstránenie EVAP

EVAP sa používa na zabránenie úniku benzínových výparov z palivovej nádrže a palivového systému.

Najčastejším problémom nádoby je chybné ovládanie čistenia ktore spôsoby vážne problémy.

Imobilizer / deaktivácia

Imobilizér je dôležitou súčasťou elektroniky starších aj novších automobilov. Zabezpečujú, že auto nie je možné odcudziť a ponúkajú majiteľom vozidiel určitý stupeň ochrany.

Odstránenie výfukovej klapky

Cieľom výfukovej klapky je znížiť hluk pri studenom štarte. Výfuková klapka je ventil inštalovaný v koncovom tlmiči.

AKTIVAČNÝ – POPS&BANGS

Umožňuje našim zákazníkom ovládať zvuk obmedzovača otáčok. Samozrejme, na použitie tohto modulu sa odporúča používať ho v autách vybavených špeciálnym výfukovým potrubím. Dostupné len pre vozidlá vybavené iba s manuálnou prevodovkou!

Odstránenie SAP

Systém vstrekovania sekundárneho vzduchu. Je to ventil, ktorý umožňuje dostať čerstvý vzduch zo sacieho potrubia a posiela ho priamo do výfuku. Hlavným problémom je, že má tendenciu zlyhať.

Odstránenie obmedzovača rýchlosti  

Odstránime Vam rýchlostný limit, ktorý vyrobcovia mate nastavený vo vozidle.

Štart/Stop OFF – neaktívna funkcia, takže auto bude mať neustále zapnutý spaľovací motor.

Odstránenie TVA – zabraňuje chveniu motora pri vypnutí zapaľovania.

Vozidlá s deaktivovaným EGR,DPF systémom nie sú spôsobilé prevádzky na pozemných komunikáciách v EU.

Pri výkone emisnej (EK) a technickej kontroly (TK) to však nie je možné odmerať a odkontrolovať, to znamená, že vozidlo je spôsobilé.

Túto službu ponúkame len na špotrové a testovacie účely.